Errors at recover

beim testweisen wiederherstellen kommt
Dateien und Ordner erfolgreich wiederhergestellt.

und gleichzeitig 45 Fehlermeldungen in dieser Art

2020-09-24 22:38:13 +02 - [Error-Duplicati.Library.Main.Operation.RestoreHandler-PatchingFailed]: Failed to patch with remote file: “duplicati-b59250785fed54e8da23d2dc4a1bd45e6.dblock.zip.aes”, message: Fehler beim Entschlüsseln der Daten (ungültige Passphrase?): Invalid password or corrupted data

Die Passphrase ist 100% korrekt, weil eine Menge anderer Dateien korrekt wiederhergestellt wurden.

Duplicati wird mir langsam aber sicher zu unzuverlässig!!

Zudem dauert das alberne Wiederherstellen n ca. 2 GB fast eine halbe Stunde. Irrsinnig ist das!

Are you using a password manager? If so, it can interfere with the restore process (by silently replacing the encryption passphrase with your UI password, for example). This can cause the “invalid password or corrupted data” message when you try to restore. Disable the pw manager or remove the entry for Duplicati.

But I’m puzzled that you say the data does restore successfully. So maybe you have something else going on.

Es ist aber genau so wie ich geschrieben habe. Ich verwende dafür keinen Passwort Manager. Ich klicke in der GUI einfach auf “Dateien wiederherstellen”

Viele kleine Dateien werden wieder hergestellt, meine große Outlook-Datei ist aber offenbar von diesen Fehlern betroffen.

Kann mir jemand ein zuverlässigeres Programm statt Duplicati empfehlen?

Dieses Scannen nach lokalen Dateien ist ja der nächste absolute Unsinn!

Can you try restoring your Outlook data file to an alternate location just to make sure Outlook doesn’t try opening it during the restore? Also when you do this please use the –no-local-blocks option.

If it STILL gives you an error, then it’s possible you have some corruption in your backup files. Restoring a different version may be an option.

Wo kann ich [–no-local-blocks] einstellen?
Bereits beim Erstellen des Backups oder geht das auch beim Wiederherstellen?

You can set it in the main Settings area (menu on the left):

Scroll down to the “add advanced option” dropdown and select no-local-blocks. Then check the box and hit the OK button at the bottom of the Settings page.

Then try your restore again.

If it still doesn’t work, try restoring a different version of the file.

Ich habe jetzt einen neuen Backup-Job angelegt.
Das Wiederherstellen der Daten von einem USB-Stick (maximal 2GB!!) dauert fast eine Stunde?

Hat Duplicati ein Problem???
Das ist ja IRRSINN!!

Your backup data is on a USB stick? How fast can it read/write? I have seen some that are horrible and some that are quite fast.

I wouldn’t think restoring a 2GB file should take an hour. It doesn’t, in my experience. But I haven’t tested a USB flash drive as my backup target.

Again I end with 1000+ error messages.

[Error-Duplicati.Library.Main.Operation.RestoreHandler-PatchingFailed]: Failed to patch with remote file: “duplicati-b59250785fed54e8da23d2dc4a1bd45e6.dblock.zip.aes”, message: Fehler beim Entschlüsseln der Daten (ungültige Passphrase?): Invalid password or corrupted data
Passphrase is 100% correct…

None of my just created backup job is restored correctly.

what is going on here?? What can I do?

Restoring does NOT work - Please HELP filed when this ended shows the continuation and the resolution, which was the password manager built into almost every modern browser filling in the incorrect password. There is a defense against this underway, which may get in Canary soon, and then eventually in next Beta.